Tiedotteet‎ > ‎

Kartanonrannan koulun vanhempainyhdistyksen vuosikokous 8.9.2015

lähettänyt Anne Alppi 19.8.2015 klo 1.24   [ 8.9.2015 klo 7.23 päivitetty ]
Kartanonrannan koulun vanhempainyhdistys ry:n sääntömääräinen vuosikokous pidetään tiistaina 8.9.2015 koululla, luokassa 1111 klo 18 alkaen. Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan ja vaikuttamaan koulun asioihin. Kokouksessa valitaan erovuoroisten johtukunnan jäsenten tilalle uudet sekä valitaan yhdistyksen puheenjohtaja. Ennen kokousta mahdollisuus tutustua yhdistyksen toimtakertomukseen ja taseeseen. Kahvitarjoilu!

Toimintakertomus 2014-2015

Johtokunta ja yleiset tiedot

Kartanonrannan koulun vanhempainyhdistyksen johtokuntaan valittiin vuosikokouksessa 11.9.2014 seuraavat henkilöt;

Mervi Lehto, puheenjohtaja

Anne Alppi, varapuheenjohtaja + nettivastaava

Sari Ala-Kulju, sihteeri

Heta Hakanen, rahastonhoitaja

Riina Rautee

Sari Viding

Maiju Kajava

Ninja Somersalmi

Mari Partanen

Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin jo vuosikokouksessa Mervi LehtoJohtokunnan järjestäytymiskokous pidettiin 7.10.2014. Järjestäytymiskokouksessa valittiin muille henkilöille nimien perässä mainitut tehtävät.

Yhdistyksen toiminnantarkastajina toimivat Mervi Hietanen ja Heikki Helin ja varatoiminnan tarkastajina Leena Li ja Hanna Haapala.

Vanhempainyhdistys käyttää ilmoitusvälineinään pääsääntöisesti yhdistyksen nettisivuja, facebookia sekä luokkien yhteyshenkilöiden kautta tapahtuvaa sähköpostiviestintää, Helmi-reissuvihkon kautta tapahtuvaa tiedottamista sekä tarvittaessa reppuposti-jakelua.

Yhdistykselle otettiin käyttöön myös oma sähköpostiosoite: vanhemmat.kartanonranta@gmail.com

Syyslukukauden toiminta 2014

-Ennen kouluvuoden alkua vanhempaintoimikunta kävi pystyttämässä koulun läheisyyteen koululaisista varoittavia huomioukkoja. Tällä tempauksella pyrimme vaikuttamaan autojen ajonopeuteen koulun lähistöllä.

-Toimintavuoden vapaamuotoinen ideointi-suunnittelukokous pidettiin jo 17.8. Ensimmäinen virallinen kokous pidettiin koululla 26.8.

-Elokuussa maksoimme koulun oppilaille Sanoma Pro:n lisenssin (opetus ja verkkomateriaalit) lukuvuodelle 2014-2015.

-3.9  Anne A vi esittelemässä yhdistyksen toimintaa 1-luokkalaisten vanhempainillassa.

-Vuosikokous pidettiin vanhempainiltojen yhteydessä 11.9 ja järjestäytymiskokous 7.10.

-Syyskuussa viikolla 37 vanhempaintoimikunta osallistui koulun liikenneturvallisuusviikolle järjestämällä pyörähuoltoa sekä paikalle poliisit, jotka tekivät halukkaille turvamerkintöjä polkupyöriin.

-Vanhempainyhdistys järjesti oman koulun 1-4. luokkalaisille oppilaille perinteisen Halloween-discon keskiviikkona 29.10 ja oman koulun sekä Nissnikun ja Masalan koulun 5.-6.-luokkalaisille torstaina 30.10.

-Vanhempaintoimikunta osallistui 12.11 koulumessujen järjestämiseen pitämällä messuilla buffetin. Vanhempaintoimikunnan toimintaa esiteltiin omalla ständillä, missä oli myös toivomuspuu mihin oppilaat ja vanhemmat saivat jättää toiveita vanhempaintoimikunnalle.

-Varainkeruutapahtumana vanhempainyhdistys järjesti 23.11 Marraskirppiksen. Tapahtumassa oli myös buffetti, lapsille askartelupiste sekä arpajaiset.

-Syyslukukaudella vanhempainyhdistys järjesti oppilaille kerhotoimintaa Liikkakerhon muodossa.

-Syys-lokakuussa järjestimme oppilaille ja vanhemmille koulupaitojen ja huppareiden tilausmahdollisuuden. Jokainen sai tilata vanhempaintoimikunnan kautta mieleisensä paidan ja/tai hupparin koulun logolla.

-10.12 pidimme koulu- ja päiväkotikuvauksen kilpailutukseen liittyvän palaverin yhdessä Kartanonrannan päiväkodin vanhempaintoimikunnan kanssa ja päätimme, että koulun vanhempaintoimikunta työstää tarjouspyynnön viidelle kuvauksen tarjoajalle joulukuun aikana.

-Johtokunta kokoontui syyskaudella yhteensä 5 kertaa (17.8 (ideointitapahtuma- ei pöytäkirjaa)26.8, 11.9, 7.10 ja 4.11). Lisäksi kokoonnuimme yhteen elokuun suunnittelu/ideointi-kokoukseen sekä jouluglögeille, missä summasimme syksyn toiminnan.

Kevätkauden toiminta 2015

-3.2 koulu-ja päiväkotikuvauksen tarjoukset avattiin yhdessä koulun ja päiväkodin vanhempaintoimikuntien edustajien kanssa. Paikalla oli myös koulun rehtori ja hänellä oli päiväkodin johtajan valtuutus. Tarjoukset avattiin ja suoritettiin vertailu ja edullisimmaksi osoittautui Focusoiva. He huolehtivat nyt lukuvuosien 2015 ja 2015 koulu- ja päiväkotikuvaukset.

-Vanhempainyhdistys järjesti koulun 1.-4.-luokkalaisille Sirkus-discon torstaina 25.2. Masalan yhdistys järjesti isommille oppilaille Ystävänpäivän discon Masalan koululla 12.2, jonne Kartanonrannan koulun 5.-6. – luokkalaiset oli kutsuttu mukaan.

-8.4 koululla esiintyi tanssiteatteri Glims & Gloms vanhempaintoimikunnan järjestämänä.

-Oman koulun 5-6 luokkalaisille pidettiin vielä Vappu-disco 29.4 heidän toivomuksestaan.

-6-luokkalaiset vastaan opettajat pesäpallo-ottelu pelattiin jälleen 27.5. ja vanhempainyhdistys tarjosi mehujäät kaikille pelaajille sekä oppilaiden muodostamalle yleisölle pelin jälkeen.

-Yhdistys halusi myös muistaa koulun henkilökuntaa tarjoamalla heille brunssin 15.5 aamulla kiitokseksi kuluneesta lukuvuodesta.

-Vanhempainyhdistys sponsoroi 6.-luokalle leffan ja leffa-herkut, joista he nauttivat koulupäivän aikana viimeisellä kouluviikolla. Tämä korvasi Reilu Kaveri – stipendit tänäkin vuonna.

-Vanhempainyhdistys myös osti 6.-luokkalaisille koulunpäätöspäivänä jaetut ruusut.

-Kevätjuhlan yhteydessä vanhempainyhdistys myi jälleen ruusuja varainkeruu-tapahtumana.

-Kevätkaudella vanhempainyhdistys järjesti oppilaille kerhotoimintaa Liikkakerhon muodossa.

Johtokunta kokoontui kevätkaudella 4 kertaa: 20.1, 3.3, 4.4 ja 19.5.

Kevätkausi vedettiin yhteen illallisella 19.5 Bisto O’Matissa

Sundsbergissa 11.8.2015